Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.5Słowa kluczowe:
aspiracje edukacyjne, młodzież, aspiracje zawodoweAbstrakt
Ostatni rok nauki w szkole średniej to czas, w którym będący na progu dorosłości młodzi ludzie w dużej mierze już samodzielnie dokonują wyborów. Także takich, które mogą zaważyć na całym ich przyszłym życiu. Istotny wpływ na decyzję o kontynowaniu edukacji lub podjęciu pracy zawodowej mają: ocena dotychczasowego przebiegu kariery szkolnej oraz świadomość swoich celów życiowych i możliwości ich realizacji. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, brak doświadczenia życiowego i profesjonalnego wsparcia nierzadko utrudniają dokonanie trafnych wyborów i podjęcie właściwych decyzji. Artykuł prezentuje wyniki badań aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży z klas maturalnych uczącej się w szkołach średnich zlokalizowanych w miastach powiatowych.Pobrania
Opublikowane
2019-09-30
Jak cytować
Chudnicki, A. (2019). Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 39–44. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.5
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.