Cyberagresja w szkole – wyzwania dla nauczycieli

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.8

Słowa kluczowe:

cyberagresja, cyberbullying, netykieta, profilaktyka agresji elektronicznej karanie agresji, trening zastępowania agresji

Abstrakt

Z eskalacją cyberagresji stosowanej przez uczniów szkoły usiłują radzić sobie poprzez restrykcje, a nawet „wojnę”, powodując tym nakręcanie spirali przemocy. Tymczasem skuteczne przeciwdziałanie cyberagresji jest możliwe środkami typowo edukacyjnymi, czyli kształtując empatię i inne sprawności stanowiące przeciwwagę dla antyspołecznego zachowania. Wskazano na rolę szkoły w uczeniu odpowiedzialnego, zsocjalizowanego korzystania ze środków elektronicznej komunikacji.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Bartkowicz, Z., & Chudnicki, A. (2019). Cyberagresja w szkole – wyzwania dla nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 70–76. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.8

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI