Cyberagresja w szkole – wyzwania dla nauczycieli
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.8Słowa kluczowe:
cyberagresja, cyberbullying, netykieta, profilaktyka agresji elektronicznej karanie agresji, trening zastępowania agresjiAbstrakt
Z eskalacją cyberagresji stosowanej przez uczniów szkoły usiłują radzić sobie poprzez restrykcje, a nawet „wojnę”, powodując tym nakręcanie spirali przemocy. Tymczasem skuteczne przeciwdziałanie cyberagresji jest możliwe środkami typowo edukacyjnymi, czyli kształtując empatię i inne sprawności stanowiące przeciwwagę dla antyspołecznego zachowania. Wskazano na rolę szkoły w uczeniu odpowiedzialnego, zsocjalizowanego korzystania ze środków elektronicznej komunikacji.Pobrania
Opublikowane
2019-03-30
Jak cytować
Bartkowicz, Z., & Chudnicki, A. (2019). Cyberagresja w szkole – wyzwania dla nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 70–76. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.8
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.