Współczesne modele jakości życia – analiza teoretyczna

Autor

  • Marlena Duda Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Metodologii Nauk Pedagogicznych, Polska https://orcid.org/0000-0001-9168-808X

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.9

Słowa kluczowe:

model teoretyczny, jakość życia, metodologia

Abstrakt

Rosnące zainteresowanie badaniami nad jakością życia ludzi prowokuje potrzebę tworzenia modeli teoretycznych pomocnych przy prowadzeniu analiz empirycznych. Mnogość ujęć, perspektyw oglądu oraz interdyscyplinarność pojęcia powoduje, że wybór spośród istniejących modeli adekwatnego do zaplanowanej koncepcji badań bywa utrudniony. Prezentowana taksonomia współczesnych modeli jakości życia w zamierzeniu autorki ma na celu ich uporządkowanie i wstępną weryfikację.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Duda, M. (2019). Współczesne modele jakości życia – analiza teoretyczna. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 79–83. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.9

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ