Problemy metodologiczne w badaniach nad jakością życia

Autor

  • MARLENA DUDA Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.1

Słowa kluczowe:

jakość życia, metodologia, nauki społeczne

Abstrakt

Jakość życia jest złożoną kategorią badawczą, w której przedmiotowy zakres, badań jak i ich interdyscyplinarny charakter mogą nasuwać wiele problemów metodologicznych. Celem artykułu jest zwrócenie szczególnej uwagi na wybrane problemy odnoszące się do projektowania badań empirycznych dotyczących jakości życia człowieka, począwszy od samego definiowania pojęcia, poprzez jego zakres znaczeniowy, po trudności w pomiarze. Przeprowadzona analiza piśmiennictwa dowodzi, że pomimo rozwoju badań nad jakością życia naukowcy nadal borykają się w tej tematyce z problemami natury metodologicznej.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

DUDA, M. (2017). Problemy metodologiczne w badaniach nad jakością życia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 17–22. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.1

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION