Problemy metodologiczne w badaniach nad jakością życia
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.1Słowa kluczowe:
jakość życia, metodologia, nauki społeczneAbstrakt
Jakość życia jest złożoną kategorią badawczą, w której przedmiotowy zakres, badań jak i ich interdyscyplinarny charakter mogą nasuwać wiele problemów metodologicznych. Celem artykułu jest zwrócenie szczególnej uwagi na wybrane problemy odnoszące się do projektowania badań empirycznych dotyczących jakości życia człowieka, począwszy od samego definiowania pojęcia, poprzez jego zakres znaczeniowy, po trudności w pomiarze. Przeprowadzona analiza piśmiennictwa dowodzi, że pomimo rozwoju badań nad jakością życia naukowcy nadal borykają się w tej tematyce z problemami natury metodologicznej.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
DUDA, M. (2017). Problemy metodologiczne w badaniach nad jakością życia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 17–22. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.1
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ I ŚRODOWISKOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.