Radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie dorastania
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.67Słowa kluczowe:
stres, style radzenia sobie ze stresem młodzież w okresie dorastaniaAbstrakt
Artykuł obejmuje problematykę stylów zmagania się ze stresem uczniów w okresie dorastania. W badaniach wzięło udział 172 nastolatków. Do analiz zastosowano kwestionariusz CISS w opracowaniu Strelaua i wsp. oraz ankietę. Badania wykazały, że brak jest istotnych różnic w stylach radzenia sobie ze stresem między chłopcami i dziewczętami, gdy bierzemy pod uwagę częstość podejmowania aktywnych działań i zachowania unikowe. Dziewczęta jednak częściej, w porównaniu z chłopcami koncentrowały się na emocjach. Poza tym uczniowie, którzy sygnalizowali problemy rodzinne ujawniali większe trudności w zmaganiu się ze stresem, w porównaniu z osobami doświadczającymi napięć z powodu wymagań szkolnych.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
OCHOJSKA, D. (2018). Radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie dorastania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 467–474. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.67
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.