Radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie dorastania

Autor

  • DANUTA OCHOJSKA Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.67

Słowa kluczowe:

stres, style radzenia sobie ze stresem młodzież w okresie dorastania

Abstrakt

Artykuł obejmuje problematykę stylów zmagania się ze stresem uczniów w okresie dorastania. W badaniach wzięło udział 172 nastolatków. Do analiz zastosowano kwestionariusz CISS w opracowaniu Strelaua i wsp. oraz ankietę. Badania wykazały, że brak jest istotnych różnic w stylach radzenia sobie ze stresem między chłopcami i dziewczętami, gdy bierzemy pod uwagę częstość podejmowania aktywnych działań i zachowania unikowe. Dziewczęta jednak częściej, w porównaniu z chłopcami koncentrowały się na emocjach. Poza tym uczniowie, którzy sygnalizowali problemy rodzinne ujawniali większe trudności w zmaganiu się ze stresem, w porównaniu z osobami doświadczającymi napięć z powodu wymagań szkolnych.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

OCHOJSKA, D. (2018). Radzenie sobie ze stresem uczniów w okresie dorastania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 467–474. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.67

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ