Digital natives a edukacja

Autor

  • WIOLETTA SOŁTYSIAK Doktor, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki, Zakład Podstaw Pedagogiki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.1

Słowa kluczowe:

digital natives, edukacja, kształcenie akademickie

Abstrakt

Celem artykułu jest pokazanie różnych podglądów na temat współczesnych użytkowników nowych technologii nazywanych digital nativ. Niektórzy autorzy określają dzisiejszych uczących się cyfrowymi ekspertami z racji permanentnego obcowania w sieci. Natomiast inni zauważają, iż przebywanie w wirtualnym świecie nie pretenduje do miana zaawansowanego użytkownika no-wych technologii. Temu przekonaniu towarzyszą wieloletnie spostrzeżenia autorki oraz wypowiedzi samych studentów, którzy często czują się osamotnieni w zetknięciu z akademicką rzeczywisto-ścią. Artykuł jest próbą pokazania, iż mimo ciągłych zmian, rozwoju technologii, zalewu informa-cji wciąż są pożądane relacje mistrz–uczeń.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

SOŁTYSIAK, W. (2018). Digital natives a edukacja. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 17–22. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.1

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ W WYMIARZE SPOŁECZNYM