Synergia metod dydaktycznych w nauczaniu elektroniki
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.45Słowa kluczowe:
metody nauczania, dydaktyka elektroniki, symulacja układów elektronicznych, płytka prototypowaAbstrakt
Efektywne nauczanie elektroniki jest dużym wyzwaniem dydaktycznym, szczególnie na kierunkach, na których nauczanie tego przedmiotu prowadzone jest w niewielkim wymiarze godzinowym. W tym kontekście wydaje się, że szczególnie warto zwrócić uwagę na synergię metod dydaktycznych. W artykule zaprezentowano podejście oparte na połączeniu laboratorium praktycznego z symulacyjnym, uzupełnionego o elementy rachunkowe. Praca opiera się na przykładzie układu multiwibratora astabilnego, lecz zaprezentowaną metodykę można z powodzeniem stosować, opierając się na innych układach elektronicznych, tak analogowych, jak i cyfrowych. Opisane podejście pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnego czasu, ale ma też inne zalety, na które zwrócono uwagę.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
LIPIŃSKI, S., & MACIĄG, A. (2018). Synergia metod dydaktycznych w nauczaniu elektroniki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 325–330. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.45
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.