Synergia metod dydaktycznych w nauczaniu elektroniki

Autor

  • SEWERYN LIPIŃSKI Doktor inżynier, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Technicznych, Katedra Elektrotechniki, Energetyki, Elektroniki i Automatyki, Polska
  • ANNA MACIĄG Magister, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.45

Słowa kluczowe:

metody nauczania, dydaktyka elektroniki, symulacja układów elektronicznych, płytka prototypowa

Abstrakt

Efektywne nauczanie elektroniki jest dużym wyzwaniem dydaktycznym, szczególnie na kierunkach, na których nauczanie tego przedmiotu prowadzone jest w niewielkim wymiarze godzinowym. W tym kontekście wydaje się, że szczególnie warto zwrócić uwagę na synergię metod dydaktycznych. W artykule zaprezentowano podejście oparte na połączeniu laboratorium praktycznego z symulacyjnym, uzupełnionego o elementy rachunkowe. Praca opiera się na przykładzie układu multiwibratora astabilnego, lecz zaprezentowaną metodykę można z powodzeniem stosować, opierając się na innych układach elektronicznych, tak analogowych, jak i cyfrowych. Opisane podejście pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnego czasu, ale ma też inne zalety, na które zwrócono uwagę.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

LIPIŃSKI, S., & MACIĄG, A. (2018). Synergia metod dydaktycznych w nauczaniu elektroniki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 325–330. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.45

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION