Mózg „dzieci sieci” w świetle neurobiologii i neuropedagogiki
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.15Słowa kluczowe:
media, mózg, neuropedagogikaAbstrakt
Pojęcia „dzieci sieci” czy „cyfrowi tubylcy” są obecnie powszechnie znane i stosowane. Ich twórcy już kilkanaście lat temu postawili hipotezę, że mózg dzieci, które wychowały się w świecie nowych technologii funkcjonuje inaczej niż ich rówieśników, którzy z telewizorem czy kompute-rem mieli ograniczony kontakt. Rozwój nowoczesnych technik badania mózgu pozwolił potwier-dzić te założenia. Niniejszy artykuł ma na celu zaprezentowanie wybranych badań dokumentują-cych fakt, że kontakt z mediami ma realny wpływ na budowę mózgu, a co za tym idzie – na jego funkcjonowanie. Są to istotne informacje zwłaszcza dla nauczycieli małych dzieci. Współczesne badania wskazują bowiem, że pełna cyfryzacja przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej może być dla małych uczniów bardzo szkodliwa.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
CHOJAK, M. (2018). Mózg „dzieci sieci” w świetle neurobiologii i neuropedagogiki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 121–128. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.15
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNO-INFORMACYJNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.