Kontrowersje wobec stanu flow w edukacji
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.37Słowa kluczowe:
uczeń, edukacja, aktywność, motywacja, flow, proces poznawczy, działanieAbstrakt
W okresie, kiedy dziecko przekracza próg przedszkola i szkoły, dominujące znaczenie zaczyna mieć formalna edukacja. Uczenie się zostaje ograniczone ramami programowymi i jest usankcjono-wane obowiązkiem. W tych warunkach nie dostarcza jednak satysfakcji i związane jest z wysiłkiem poznawczym. W formalnej edukacji strategicznego znaczenia nabierają zatem techniki motywowania ucznia do podejmowania trudu uczenia się. W artykule mówiono zagadnienie motywowania i jego roli w procesie kształcenia. Główną uwagę skupiono na skondensowanej wewnętrznej motywacji prowadzącej do osiągania stanu flow. W prezentowanym refleksyjno-analitycznym artykule podjęto próbę wyjaśnienia problemu: jakie są możliwości i warunki osiągania przez ucznia stanu flow w procesie edukacyjnym oraz czy to autoteliczne doświadczenie ma wartość dydaktyczną?Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
., . (2018). Kontrowersje wobec stanu flow w edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 277–285. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.37
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.