Media jako środowisko samodzielności edukacyjnej

Autor

  • Joanna Juszczyk-Rygałło Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska https://orcid.org/0000-0002-4176-9794

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.22

Słowa kluczowe:

aktywność, edukacja, media, samodzielność, świadomość

Abstrakt

We współczesnej epoce całożyciowego uczenia się wymaga się od jednostki nabywania umiejętności świadomej i samodzielnej autoedukacji. Samodzielność wykształca się podczas aktywnych działań i gromadzenia doświadczeń. W artykule na tle związku między aktywnością i samodzielnością pokazano mechanizmy nabywania samodzielności jako kategorii aktywnego samostanowienia. Przeprowadzono również analizę, w jakim zakresie aktywność medialna staje się inicjatorem samodzielności edukacyjnej.

Pobrania

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

Juszczyk-Rygałło, J. (2019). Media jako środowisko samodzielności edukacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 27(1), 172–178. https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.22

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ