System „cienkiego klienta” wspomagający pracę nauczyciela

Autor

  • ROBERT LIS Politechnika Lubelska, Wydział Podstaw Techniki, Katedra Metod i Technik Nauczania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.27

Słowa kluczowe:

cienki klient, edukacja, wirtualizacja

Abstrakt

Dzisiejsza moc obliczeniowa poszczególnych komputerów mogących pełnić rolę serwera wielokrotnie przewyższa zapotrzebowanie systemu operacyjnego i usług na dostępną moc obli-czeniową. Stosując rozwiązania zwielokratniające liczbę równolegle pracujących systemów operacyjnych na jednej fizycznej maszynie zwanej hostem, udaje się wysycić dostępną moc. Rozwiązania wykorzystujące wirtualizację można stosować w dydaktycznych pracowniach komputerowych choćby ze względu na zcentralizowane zarządzanie realizowane przez nauczyciela.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

LIS, R. (2017). System „cienkiego klienta” wspomagający pracę nauczyciela. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 192–197. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.27

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA I DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI