Nowe technologie – nowy obraz dzieciństwa. Formy aktywności współczesnego dziecka w wieku przedszkolnym

Autor

  • EWA NIEROBA Międzywydziałowe Studium Kształcenia i Doskonalenia Nauczycieli Politechnika Częstochowska; psycholog – Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kłobucku, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.21

Słowa kluczowe:

dziecko, formy aktywności, nowe technologie

Abstrakt

Artykuł podejmuje tematykę form aktywności współczesnego dziecka w kontekście przemian kulturowo-cywilizacyjnych oraz najnowszych ustaleń neurobiologii. Ukazano zagrożenia rozwojowe związane z nadmiernym oglądaniem telewizji i korzystaniem z urządzeń cyfrowych oraz uzasadniono konieczność wielopłaszczyznowych przemian w tej sferze. W artykule zamieszczono także opis i interpretację wyników badań własnych.

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

NIEROBA, E. (2016). Nowe technologie – nowy obraz dzieciństwa. Formy aktywności współczesnego dziecka w wieku przedszkolnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 159–168. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.21

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNO-INFORMACYJNEJ