Testy zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.9Słowa kluczowe:
zdolności muzyczne, osiągnięcia muzyczne, testy, dzieci i młodzież szkolnaAbstrakt
Celem artykułu jest opisanie trzech wybranych testów do diagnozy i oceny zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej. Pierwszy z nich – średnia miara słuchu muzycznego Edwina E. Gordona – przeznaczony jest do badania zdolności muzycznych dzieci w wieku 6–9 lat. Test muzycznych umiejętności percepcyjnych opracowany przez Agnieszkę Weiner przygotowany został dla uczniów kończących III klasę szkoły podstawowej. Test orientacji w dziejach i dorobku kultury muzycznej Barbary Kamińskiej skonstruowany został z myślą o młodzieży licealnej jako końcowy sprawdzian wyników nauczania muzyki w szkole powszechnej z założeniem, iż bada on podstawowe umiejętności i wiadomości niezbędne dla słuchacza muzyki artystycznej bez względu na miejsce ich zdobycia (szkoła, kontakty pozaszkolne).Pobrania
Opublikowane
2016-06-30
Jak cytować
PĘKALA, A. (2016). Testy zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 76–82. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.9
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ – PAMIĘCI DRA ANTONIEGO ZAJĄCA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.