Testy zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej

Autor

  • ANNA PĘKALA Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.9

Słowa kluczowe:

zdolności muzyczne, osiągnięcia muzyczne, testy, dzieci i młodzież szkolna

Abstrakt

Celem artykułu jest opisanie trzech wybranych testów do diagnozy i oceny zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej. Pierwszy z nich – średnia miara słuchu muzycznego Edwina E. Gordona – przeznaczony jest do badania zdolności muzycznych dzieci w wieku 6–9 lat. Test muzycznych umiejętności percepcyjnych opracowany przez Agnieszkę Weiner przygotowany został dla uczniów kończących III klasę szkoły podstawowej. Test orientacji w dziejach i dorobku kultury muzycznej Barbary Kamińskiej skonstruowany został z myślą o młodzieży licealnej jako końcowy sprawdzian wyników nauczania muzyki w szkole powszechnej z założeniem, iż bada on podstawowe umiejętności i wiadomości niezbędne dla słuchacza muzyki artystycznej bez względu na miejsce ich zdobycia (szkoła, kontakty pozaszkolne).

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

PĘKALA, A. (2016). Testy zdolności i osiągnięć muzycznych dzieci i młodzieży szkolnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 16(2), 76–82. https://doi.org/10.15584/eti.2016.2.9

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ – PAMIĘCI DRA ANTONIEGO ZAJĄCA