ICT – kulturowo wartościowe narzędzie kognitywne (w kontekście konstruktywizmu społeczno-kulturowego)
Słowa kluczowe:
technologia informacyjno-komunikacyjna teoria poznania sytuacyjnego i rozproszonego, teoria aktywności, uczenie się wspomagane ICT.Abstrakt
Artykuł podkreśla desygnaty współczesnej ICT, technologiczno-kulturowy postęp odnajdujący swoje odzwierciedlenie we współczesnych teoriach kształcenia. Zwraca uwagę na ICT jako narzędzie kognitywne rozpatrywane na gruncie zintegrowanego stanowiska teoretycznego, na które składają się: teoria poznania sytuacyjnego i rozproszonego oraz teoria aktywności. Eksponuje problemy w definiowaniu i opisywaniu mechanizmu uczenia się wspomaganego narzędziami ICT oraz w realizacji badań nad edukacyjną funkcją narzędzi ICT.Pobrania
Opublikowane
2015-09-30
Jak cytować
BARON-POLAŃCZYK, E. (2015). ICT – kulturowo wartościowe narzędzie kognitywne (w kontekście konstruktywizmu społeczno-kulturowego). Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 33–41. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6432
Numer
Dział
EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.