ICT – kulturowo wartościowe narzędzie kognitywne (w kontekście konstruktywizmu społeczno-kulturowego)

Autor

  • Eunika BARON-POLAŃCZYK

Słowa kluczowe:

technologia informacyjno-komunikacyjna teoria poznania sytuacyjnego i rozproszonego, teoria aktywności, uczenie się wspomagane ICT.

Abstrakt

Artykuł podkreśla desygnaty współczesnej ICT, technologiczno-kulturowy postęp odnajdujący swoje odzwierciedlenie we współczesnych teoriach kształcenia. Zwraca uwagę na ICT jako narzędzie kognitywne rozpatrywane na gruncie zintegrowanego stanowiska teoretycznego, na które składają się: teoria poznania sytuacyjnego i rozproszonego oraz teoria aktywności. Eksponuje problemy w definiowaniu i opisywaniu mechanizmu uczenia się wspomaganego narzędziami ICT oraz w realizacji badań nad edukacyjną funkcją narzędzi ICT.

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

BARON-POLAŃCZYK, E. (2015). ICT – kulturowo wartościowe narzędzie kognitywne (w kontekście konstruktywizmu społeczno-kulturowego). Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 33–41. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6432

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION