Boty, trolle i fake news – uważaj, kto cię uczy!
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.32Słowa kluczowe:
ICT, edukacja, manipulowanie informacją, fałszywe wiadomościAbstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badań internetu, a szczególnie mediów społecznościowych, dotyczących manipulowania informacją, wpływania na podejmowanie decyzji oraz propagowania nieprawdziwych i społecznie szkodliwych treści. Opisuje sposoby wykorzystywania internetowych botów i trolli oraz ich hybrydowych połączeń do celowego kształtowania dyskursu społecznego. Kolejny omawiany problem to bardzo łatwe i szybkie szerzenie nieprawdy w postaci propagowania fake news w internecie. W procederze tym bardzo istotną rolę odgrywa czynnik ludzki. Biorąc pod uwagę nierozerwalne osadzenie współczesnej edukacji rozumianej jako proces permanentny i całożyciowy w ICT, podkreśla znaczenie kształtowania świadomych i odpowiedzialnych postaw wszystkich uczestników tego procesu wobec nowych technologii.Pobrania
Opublikowane
2019-06-30
Jak cytować
Baron-Polańczyk, E. (2019). Boty, trolle i fake news – uważaj, kto cię uczy!. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 218–226. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.32
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACYJNE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.