Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego

Autor

  • Wojciech WALAT

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

teoria książki szkolnej, teoria podręcznika, środki dydaktyczne, edukacja medialna

Abstrakt

Rozwój teorii i praktyki podręcznika szkolnego jest nierozerwalnie związany z rozwojem teorii książki szkolnej, teorii technicznych środków dydaktycznych oraz edukacji medialnej. Rozwój tych trzech dziedzin szczegółowych teorii pedagogicznych ma wyraźnie polską tożsamość i kierunek badań. W opracowaniu przyjęto założenie o nadrzędności pojęcia książki szkolnej (w stosunku do podręcznika) jako publikacji przeznaczonej dla szkoły. Dotychczas podręcznik i książka szkolna były pojęciami właściwie tożsamymi, stosowanymi wymiennie.

Opublikowane

2013-06-30

Jak cytować

WALAT, W. (2013). Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 54–65. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>