Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego
DOI:
https://doi.org/2080-9069Słowa kluczowe:
teoria książki szkolnej, teoria podręcznika, środki dydaktyczne, edukacja medialnaAbstrakt
Rozwój teorii i praktyki podręcznika szkolnego jest nierozerwalnie związany z rozwojem teorii książki szkolnej, teorii technicznych środków dydaktycznych oraz edukacji medialnej. Rozwój tych trzech dziedzin szczegółowych teorii pedagogicznych ma wyraźnie polską tożsamość i kierunek badań. W opracowaniu przyjęto założenie o nadrzędności pojęcia książki szkolnej (w stosunku do podręcznika) jako publikacji przeznaczonej dla szkoły. Dotychczas podręcznik i książka szkolna były pojęciami właściwie tożsamymi, stosowanymi wymiennie.Opublikowane
2013-06-30
Jak cytować
WALAT, W. (2013). Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 54–65. https://doi.org/2080-9069
Numer
Dział
SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION