Edukacja zawodowych rodzin zastępczych w Polsce

Autor

  • Magdalena PAKUŁA Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska
  • Rafał WAWER Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

Słowa kluczowe:

opieka zastępcza, zawodowa rodzina zastępcza, program PRIDE

Abstrakt

Instytucja rodzin zastępczych istnieje od dawna, jednak dopiero ostatnie dwie dekady są przykładem świadomego doboru kandydatów na opiekunów, a ustawowy obowiązek odbycia przez nich szkolenia wprowadzono w Polsce w 2001 r. W artykule scharakteryzowano program PRIDE – rodzinna opieka zastępcza/adopcja w kontekście jego przydatności w rozwiązywaniu najbardziej charakterystycznych problemów, z którymi borykają się rodziny zastępcze. Program PRIDE jest uznany, doceniany i wykorzystywany w wielu krajach do przygotowania osób ubiegających się o pełnienie funkcji opiekunów zastępczych.

Pobrania

Opublikowane

2013-06-30

Jak cytować

PAKUŁA, M., & WAWER, R. (2013). Edukacja zawodowych rodzin zastępczych w Polsce. Journal of Education, Technology and Computer Science, 7(1), 219–225. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6836

Numer

Dział

PSYCHOPEDAGOGICZNE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ