Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu multimedialnych programów dydaktycznych

Autor

  • Waldemar LIB Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

algorytm, algorytm dydaktyczny, multimedialny program

Abstrakt

Komputerowe programy prezentacyjne oraz łatwe w obsłudze edytory języków programowania stworzyły nauczycielom nieograniczone moŜliwości projektowania i wykonywania własnych opracowań metodycznych opartych na technologiach informatycznych i informacyjnych. Jak wielkie znaczenie cywilizacyjne wywarło upowszechnienie się hiperteksu wyjaśnia szerzej W. Furmanek w opracowaniu Cywilizacyjne i osobowe znaczenie hipertekstu [2008]. W artykule poruszana jest problematyka związana z projektowaniem multimedialnych programów dydaktycznych. To na etapie projektowania podejmowane są decyzje dotyczące struktury programu dydaktycznego, sposobu prezentowania treści kształcenia, ich układu metodycznego, doboru mediów słuŜących do przekazywania i sprawdzania nowo nabytych wiadomości. Często konsekwencją ustalenia struktury multimedialnego programu dydaktycznego i zastosowania określonych mediów jest wybór technologii informatycznych słuŜących do jego realizacji.

Pobrania

Opublikowane

2012-12-15

Jak cytować

LIB, W. (2012). Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu multimedialnych programów dydaktycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 6(2), 173–182. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6911

Numer

Dział

NOWOCZESNE E-ŚRODKI DYDAKTYCZNE