Od wełny do stroju, czyli średniowieczna moda – propozycja rozwiązań metodycznych w klasach I–III

Autor

  • Maria Kurecka Studentka, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Polska
  • Magdalena Czepiel Studentka, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Polska
  • Waldemar Lib Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska https://orcid.org/0000-0002-4559-9198

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.47

Słowa kluczowe:

technika średniowiecza, cechy konstrukcyjne, dydaktyka techniki

Abstrakt

Artykuł dotyczy projektu opisującego proces technologiczny wytwarzania materiałów, a także cech konstrukcyjnych szytej i filcowanej średniowiecznej odzieży. Projekt został opracowany jako materiał dydaktyczny przeznaczony dla edukacji wczesnoszkolnej. W artykule przedstawiono także cele i założenia przyjęte przez autorów, a dotyczące realizacji zajęć technicznych w klasach I–III z jego wykorzystaniem. Poruszono również kwestię, jaką jest ciekawa i atrakcyjna forma prowadzenia zajęć edukacyjnych w nauczaniu początkowym, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć technicznych, które mogą już od najmłodszych lat rozbudzać w uczniach techniczną pasję. Dzięki rozwijaniu jej u tak młodych ludzi mamy okazję przygotować przyszłych techników i inżynierów, na których pracę i kompetencje zawodowe zapotrzebowanie wciąż rośnie w świecie tak prężnie rozwijającej się cywilizacji.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Kurecka, M., Czepiel, M., & Lib, W. (2019). Od wełny do stroju, czyli średniowieczna moda – propozycja rozwiązań metodycznych w klasach I–III. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 337–344. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.47