Skala gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością – propozycja narzędzia

Autor

  • ZDZISŁAW KAZANOWSKI Doktor habilitowany, UMCS w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Socjopedagogiki Specjalnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.29

Słowa kluczowe:

kształcenie integracyjne, konstruowanie narzędzi badawczych, struktura kwestionariusza

Abstrakt

W artykule zaprezentowano propozycję nowego narzędzia do badania gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. Umieszczono w nim zarówno teore-tyczne podstawy konstrukcji kwestionariusza, jak i jego właściwości psychometryczne. Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki, można go uznać za wartościowe narzędzie diagnozowania i monitorowa-nia dojrzałości młodzieży do wchodzenia w relacje interpersonalne z rówieśnikami z niepełno-sprawnością.

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

KAZANOWSKI, Z. (2018). Skala gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością – propozycja narzędzia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 225–230. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.29

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION