Demograficzne uwarunkowania gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością

Autor

  • ZDZISŁAW KAZANOWSKI Doktor habilitowany, UMCS w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Socjopedagogiki Specjalnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.30

Słowa kluczowe:

kształcenie integracyjne, gotowość do integracji szkolnej, integracja rówieśnicza

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki analizy demograficznych uwarunkowań gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. W badaniach uczestniczyło 422 uczniów liceum. Wyniki badań ujawniły istotną rolę płci, miejsca zamieszkania oraz wykształce-nia ojca w określaniu dojrzałość badanych do uczestnictwa w integracyjnych formach edukacji.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

KAZANOWSKI, Z. (2018). Demograficzne uwarunkowania gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 231–236. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.30

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ