Personalizowanie kształcenia akademickiego – wybrane doświadczenia, potrzeby i perspektywy

Autor

  • ADRIANNA SARNAT-CIASTKO Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.9

Słowa kluczowe:

personalizacja kształcenia, tutoring, nauczyciele akademiccy, dydaktyka akademicka

Abstrakt

W ostatnich latach w polskim systemie oświaty można zauważyć coraz wyraźniejszy trend związany z personalizacją kształcenia. Wyraża się on obecnością m.in. różnych form tutoringu, ruchem edukacji domowej czy szkół demokratycznych. Zmiany demograficzne, wyzwania rynku pracy, ale także wizja Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wskazują, że personalizacja jest ważną wskazówką również dla kształcenia akademickiego. W niniejszym artykule aspekt ten będzie analizowany z perspektywy najnowszej literatury przedmiotu, a także własnych obserwacji.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

SARNAT-CIASTKO, A. (2017). Personalizowanie kształcenia akademickiego – wybrane doświadczenia, potrzeby i perspektywy. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 78–83. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.9

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION