Wykorzystanie metody aktywnego słuchania w rozwijaniu aktywności twórczej dzieci w wieku przedszkolnym

Autor

  • ANNA PĘKALA Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Zakład Edukacji przez Sztukę, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.17

Słowa kluczowe:

metoda aktywnego słuchania, aktywność twórcza, dziecko w wieku przedszkolnym

Abstrakt

Jedną z form aktywności muzycznej realizowaną w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym jest słuchanie muzyki. Pełne uczestnictwo w percepcji wymaga specjalnego przygotowania. Dzięki metodzie Batii Strauss poznanie utworu muzycznego staje się dla młodego, niedoświadczonego słuchacza nie tylko łatwiejsze w odbiorze, ale przede wszystkim rozwija jego aktywność twórczą.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

PĘKALA, A. (2017). Wykorzystanie metody aktywnego słuchania w rozwijaniu aktywności twórczej dzieci w wieku przedszkolnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 135–140. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.17

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION