„Zastój” w procesie komputeryzacji kształcenia z perspektywy analizy transakcyjnej

Autor

  • ZBIGNIEW ŁĘSKI Doktor, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki, Zakład Psychoprofilaktyki, Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.43

Słowa kluczowe:

technologia kształcenia, relacja komputer–człowiek, analiza transakcyjna, skrypt szkoły

Abstrakt

Pomimo rosnącej obecności komputerów w procesie kształcenia ich zastosowanie w prze-ciętnej szkole wciąż znacząco odbiega od możliwości, jakie te urządzenia oferują. Autor przyczyn takiego stanu rzeczy upatruje w niedocenianiu przez badaczy problematyki relacyjnego charakteru człowiek–media, a także w istnieniu pewnego przekazywanego z pokolenia na pokolenie skryptu szkoły. Analiza transakcyjna jest tu propozycją koncepcji, która dzięki swej dostępności, przejrzy-stej terminologii oraz narzędziom może w znacznej mierze ułatwić przeprowadzenie badań uwzględniających powyższe problemy.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

ŁĘSKI, Z. (2017). „Zastój” w procesie komputeryzacji kształcenia z perspektywy analizy transakcyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 323–328. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.43

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION