„Zastój” w procesie komputeryzacji kształcenia z perspektywy analizy transakcyjnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.43Słowa kluczowe:
technologia kształcenia, relacja komputer–człowiek, analiza transakcyjna, skrypt szkołyAbstrakt
Pomimo rosnącej obecności komputerów w procesie kształcenia ich zastosowanie w prze-ciętnej szkole wciąż znacząco odbiega od możliwości, jakie te urządzenia oferują. Autor przyczyn takiego stanu rzeczy upatruje w niedocenianiu przez badaczy problematyki relacyjnego charakteru człowiek–media, a także w istnieniu pewnego przekazywanego z pokolenia na pokolenie skryptu szkoły. Analiza transakcyjna jest tu propozycją koncepcji, która dzięki swej dostępności, przejrzy-stej terminologii oraz narzędziom może w znacznej mierze ułatwić przeprowadzenie badań uwzględniających powyższe problemy.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
ŁĘSKI, Z. (2017). „Zastój” w procesie komputeryzacji kształcenia z perspektywy analizy transakcyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 323–328. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.43
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.