Kierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznych

Autor

  • MAGDALENA ANDRZEJEWSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska
  • ANNA STOLIŃSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.40

Słowa kluczowe:

rozwiązywanie problemów, algorytmika, uwaga wzrokowa, okulografia

Abstrakt

W artykule opisano wyniki badań nad wpływem stosowania tzw. wskazówek typograficznych na wartości parametrów okulograficznych oraz efektywność rozwiązywania zalgorytmizo-wanego problemu matematycznego. W badaniu wzięło udział 48 uczniów III klas gimnazjum. Zaobserwowano wyższy odsetek odpowiedzi poprawnych oraz nieznaczne skrócenie czasu wykonania w przypadku zadania ze wskazówkami. Nie odnotowano istotnych różnic w wartościach parametrów okulograficznych. Uzyskany wynik można interpretować jako pozytywny efekt kierowania uwagą wzrokową uczniów w procesie rozwiązywania zadania algorytmicznego.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

ANDRZEJEWSKA, M., & STOLIŃSKA, A. (2017). Kierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 308–314. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.40

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION