Kształcenie studentów informatyki w zakresie badań użytkowników usług internetowych

Autor

  • ANNA STOLIŃSKA Doktor, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska
  • JUSTYNA MIAZGA Magister, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.20

Słowa kluczowe:

informatyka społeczna, badanie interakcji człowiek–komputer, metodologia badań, badanie użytkowników

Abstrakt

Informatyka jest nauką interdyscyplinarną, którą charakteryzuje szeroki obszar zastosowań. W zależności od wybranej specjalizacji kształcenie studentów rozszerzane jest o zakres zagadnień właściwych dla innych nauk – np. biologii (bioinformatyka) czy też ekonomii (informatyka i ekonometria). W artykule przedstawiono związki informatyki z naukami społecznymi i wykazano, że kształcenie studentów informatyki wymaga korzystania z warsztatu metodologicznego właściwego dla tych nauk.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

STOLIŃSKA, A., & MIAZGA, J. (2018). Kształcenie studentów informatyki w zakresie badań użytkowników usług internetowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 146–152. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.20

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora