Wzorce przetwarzania zwizualizowanych treści edukacyjnych

Autor

  • ANNA STOLIŃSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska
  • DARIUSZ BURAKOWSKI Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.22

Słowa kluczowe:

wzorce przetwarzania informacji, infografiki, badania edukacyjne, okulografia

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badań jakościowych, w których wykorzystano technikę eye trackingową w celu analizy procesu odczytywania informacji przedstawionych w postaci infografik. Badanie przeprowadzono wśród studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Rozważany problem dotyczy możliwości identyfikacji wzorców przetwarzania informacji za pomocą techniki śledzenia ruchów gałek ocznych (m.in. analizy ścieżki wzroku badanych) i możliwości ich aplikacji w doskonaleniu metod uczenia się wizualnego.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

STOLIŃSKA, A., & BURAKOWSKI, D. (2017). Wzorce przetwarzania zwizualizowanych treści edukacyjnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 169–175. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.22

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora