Kierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.40Słowa kluczowe:
rozwiązywanie problemów, algorytmika, uwaga wzrokowa, okulografiaAbstrakt
W artykule opisano wyniki badań nad wpływem stosowania tzw. wskazówek typograficznych na wartości parametrów okulograficznych oraz efektywność rozwiązywania zalgorytmizo-wanego problemu matematycznego. W badaniu wzięło udział 48 uczniów III klas gimnazjum. Zaobserwowano wyższy odsetek odpowiedzi poprawnych oraz nieznaczne skrócenie czasu wykonania w przypadku zadania ze wskazówkami. Nie odnotowano istotnych różnic w wartościach parametrów okulograficznych. Uzyskany wynik można interpretować jako pozytywny efekt kierowania uwagą wzrokową uczniów w procesie rozwiązywania zadania algorytmicznego.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
ANDRZEJEWSKA, M., & STOLIŃSKA, A. (2017). Kierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 308–314. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.40
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.