Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych studentów informatyki na wstępnych kursach programowania

Autor

  • MAGDALENA ANDRZEJEWSKA Doktor inżynier, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i Nowych Mediów, Polska

Słowa kluczowe:

informatyka, nauczanie i uczenie się programowania, podstawy programowania

Abstrakt

Nauczanie i uczenie się programowania to trudny proces, a wskaźniki niepowodzeń edukacyjnych na kursach z podstaw programowania są wysokie. W artykule zaprezentowano wyniki sondażu przeprowadzonego wśród studentów I roku informatyki, którego celem było poznanie opinii respondentów na temat czynników wpływających na te niepowodzenia. Uzyskane wyniki wskazują, że decydujące znaczenie ma motywacja studentów oraz trudności związane z nabywaniem umiejętności programistycznych.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

ANDRZEJEWSKA, M. (2018). Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych studentów informatyki na wstępnych kursach programowania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 211–217. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5766

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora