Kolorowanie kodu źródłowego programu a proces jego analizy syntaktycznej – badania eye-trackingowe

Autor

  • MAGDALENA ANDRZEJEWSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Informatyki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.31

Słowa kluczowe:

uczenie się programowania kolorowanie składni kodu programu okulografia, analiza kodu programu.

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki eksperymentu, w którym badano wpływ kolorowania kodu programu na proces jego analizy składniowej. Uczestnikami eksperymentu było 13 studentów kierunku informatyka. Zastosowano technikę okulografii w celu śledzenia procesu wyszukiwania błędów syntaktycznych. Zaobserwowano, że podświetlanie składni nie wpłynęło na efektywność wykonania zadania. Nie stwierdzono również istotnych różnic w wartościach parametrów eye- -trackingowych w przypadku analizy kodu czarno-białego i kolorowego.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

ANDRZEJEWSKA, M. (2016). Kolorowanie kodu źródłowego programu a proces jego analizy syntaktycznej – badania eye-trackingowe. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 204–209. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.31

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ

Inne teksty tego samego autora