Analiza procesu percepcji danych przedstawianych na wykresach

Autor

  • ANNA STOLIŃSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i No-wych Mediów, Polska
  • MACIEJ BARTKOWSKI Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Instytut Informatyki, Zakład Badań Edukacyjnych i No-wych Mediów, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.6

Słowa kluczowe:

percepcja wykresów, wzorce przetwarzania informacji, badania edukacyjne, okulografia

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badań, w których wykorzystano technikę eyetrackingową w celu analizy procesu odczytywania informacji przedstawionych za pomocą wykresów. Badanie przeprowadzono wśród studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Rozważany pro-blem dotyczy możliwości identyfikacji wzorców przetwarzania informacji za pomocą techniki śledzenia ruchów gałek ocznych.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

STOLIŃSKA, A., & BARTKOWSKI, M. (2018). Analiza procesu percepcji danych przedstawianych na wykresach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 56–62. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.6

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora