Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności

Autor

  • MONIKA ZIELIŃSKA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Szkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.34

Słowa kluczowe:

nauczyciel, uczniowie, metody nauczania

Abstrakt

Artykuł podejmuje kwestie związane ze zmianą roli nauczyciela, którą wymusza charakter współczesnych przemian społecznych. Obecna forma edukacji oparta na schematycznym działaniu i „bezpiecznych” metodach nauczania nie odpowiada potrzebom pokolenia wychowanego w świecie nowych technologii. Wymagania stawiane współczesnym nauczycielom związane są z kreowaniem przestrzeni edukacyjnej ucznia, tak by wyzwolić w nim potrzebę samodzielnego formułowania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, pobudzić motywację, kształtować odważne podejmowanie decyzji oraz innowacyjność działania i myślenia.

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

ZIELIŃSKA, M. (2016). Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 227–232. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.34

Numer

Dział

PROBLEMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI I EDUKACJI ZAWODOWEJ