Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.34Słowa kluczowe:
nauczyciel, uczniowie, metody nauczaniaAbstrakt
Artykuł podejmuje kwestie związane ze zmianą roli nauczyciela, którą wymusza charakter współczesnych przemian społecznych. Obecna forma edukacji oparta na schematycznym działaniu i „bezpiecznych” metodach nauczania nie odpowiada potrzebom pokolenia wychowanego w świecie nowych technologii. Wymagania stawiane współczesnym nauczycielom związane są z kreowaniem przestrzeni edukacyjnej ucznia, tak by wyzwolić w nim potrzebę samodzielnego formułowania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, pobudzić motywację, kształtować odważne podejmowanie decyzji oraz innowacyjność działania i myślenia.Pobrania
Opublikowane
2016-09-30
Jak cytować
ZIELIŃSKA, M. (2016). Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 227–232. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.34
Numer
Dział
PROBLEMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI I EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.