Uwzględnianie oczekiwań pracodawców w definiowaniu zakresu przedmiotowego kursów na przykładzie nauczania platform programistycznych
Słowa kluczowe:
dopasowanie oferty edukacyjnej, współpraca z przemysłem, iteracyjny rozwój oprogramowania, platformy programistyczneAbstrakt
W opracowaniu został zaprezentowany jeden ze sposobów uwzględniania aktualnej wiedzy w procesie kształcenia oferowanego w szczególności dla kierunków technicznych. Zaprezentowana została analiza przypadku dla prowadzonego na Politechnice Wrocławskiej kursu „Platformy programistyczne .Net i Java”. Uwzględnienie potrzeb przyszłych pracodawców w programie zajęć kursu pozwoliło osiągnąć wiele pozytywnych rezultatów: skupienie się na umiejętnościach niezbędnych dla absolwenta, poznanie aktualnych całościowych rozwiązań technologicznych oraz mierzalny wysoki poziom satysfakcji uczestników kursu. W artykule przedstawiono również przykładowe wykorzystane praktyki, które mogą być z powodzeniem stosowane także w przypadku innych przedmiotów i kierunków.Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Jak cytować
JABŁOŃSKI, B. (2015). Uwzględnianie oczekiwań pracodawców w definiowaniu
zakresu przedmiotowego kursów na przykładzie nauczania
platform programistycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 45–50. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6397
Numer
Dział
ICT W PRZYGOTOWANIU I DOSKONALENIU ZAWODOWYM
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.