Działania przeciw wykluczeniu cyfrowemu dzieci i młodzieży – edukacyjny aspekt zjawiska

Autor

  • Magdalena WASYLEWICZ Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

komputer, internet, edukacja, wykluczenie cyfrowe

Abstrakt

Nowoczesne media elektroniczne, a zwłaszcza internet, tworzą specyficzny obszar funkcjonowania człowieka. Przede wszystkim zachęcają użytkowników do poszukiwań i odkryć, umożliwiając wielokierunkowy rozwój, zwiększając przy tym efektywność uczenia się. Obecnie komputer jest ważnym narzędziem w edukacji dzieci i młodzieży, jednak nie jest jeszcze obecny w każdym domu. Artykuł jest próbą podkreślenia edukacyjnego aspektu ogólnopolskiego projektu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu eInclusion”, dzięki któremu wielu młodych ludzi dostało szansę edukacji i komunikacji za pomocą komputera i internetu nie tylko w szkole, ale także w domu.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

WASYLEWICZ, M. (2015). Działania przeciw wykluczeniu cyfrowemu dzieci i młodzieży – edukacyjny aspekt zjawiska. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 179–184. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6419