Refleksja nad twórczością w edukacji ogólnotechnicznej

Autor

  • Tomáš KOZÍK
  • Ivica HANDLOVSKÁ

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

edukacja techniczna, kreatywność, twórczość techniczna

Abstrakt

Kształcenie techniczne umoŜliwia wprowadzenie przez nauczycieli szerokiego zakresu działań twórczych do procesów dydaktycznych. Podejmowane działania metodyczne nastawione na rozwój twórczy dzieci i młodzieŜy wpływają równieŜ na rozwój intelektualny oraz postawy w podejściu do rozwiązywania problemów w przyszłości poza szkołą. Aby metody nauczania stymulujące rozwój postaw twórczych odniosły sukces, system edukacji musi być tak zaprojektowany, aby szeroko wspierał i wzmacniał kreatywnośc uczniów jako podstawowy cel edukacyjny.

Opublikowane

2011-06-30

Jak cytować

KOZÍK, T., & HANDLOVSKÁ, I. (2011). Refleksja nad twórczością w edukacji ogólnotechnicznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 15–22. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION