Samoocena i samowiedza uczniów wczesnej edukacji w opinii nauczycieli

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2022.11.8

Słowa kluczowe:

samowiedza, samoocena, media, uczeń edukacji wczesnoszkolnej

Abstrakt

Samowiedza, jak i samoocena należą do istotnych składników osobowości. Kształtują się podczas nabywania doświadzeń i poznawania samego siebie w ramach społeczno-emocjonalnego rozwoju każdego człowieka. Samowiedza i samoocena są aspektami wzajemnie wpływającymi na siebie. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki jest poziom samowiedzy i samooceny uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej w opinii nauczycieli? Badanie tego obszaru wydaje się szczególnie ważne, z dwóch powodów, po pierwsze – biorąc pod uwagę pandemię COVID-19, a co za tym idzie długą izolację dzieci w domach i po drugie – medialną rzeczywistość, w którą coraz częściej zatapiają się już nawet najmłodsi. Badaniami objęto 190 uczniów klas trzecich szkoły podstawowej z województwa podkarpackiego. Diagnozie poddano następujące obszary: strategie zaradcze, radzenie sobie z oceną, samowiedzę, samoocenę, motywację wewnętrzną i lokalizację kontroli.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-30

Jak cytować

Wasylewicz, M. (2022). Samoocena i samowiedza uczniów wczesnej edukacji w opinii nauczycieli. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 11, 152–168. https://doi.org/10.15584/kpe.2022.11.8

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych