About the Journal
Struktura periodyku obejmuje następujące obszary myśli o wychowaniu i dziedziny praktyki edukacyjnej:
– Historyczna ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej;
– Aksjologiczne i społeczne obszary wychowania i rozwoju człowieka;
– Dialog i współistnienie kultur we współczesnej edukacji;
– Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki;
– Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych;
– Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych.
Zapraszamy Szanownych Państwa, osoby zawodowo i pozaprofesjonalnie zainteresowane problemami wychowania i edukacji do współtworzenia pewnego „ruchu myśli” pedagogicznej, do kreowania forum pedagogów, psychologów, socjologów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, kulturoznawczych, teoretycznych i stosowanych. Zależy nam na wielodyscyplinarnym i wieloaspektowym traktowaniu edukacji, jako uniwersalnej dziedziny wiedzy, jej doniosłych dla obecnej doby aplikacji społecznych i wychowujących, współtworzących współczesnego człowieka, jego kulturę w perspektywie historycznej, współczesnej i prospektywnej.
ISSN online: 2544-1205
ISSN wersji papierowej: 2300-9888