Dyscyplina w klasie w codzienności szkolnej nauczycieli. Raport z badań

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2022.11.5

Słowa kluczowe:

dyscyplina w klasie, nauczyciel, szkoła

Abstrakt

Problematyka dyscypliny w klasie jest istotnym elementem codzienności szkolnej. Dotyczy ona w równym stopniu nauczycieli, jak i uczniów i jest ważnym czynnikiem wpływającym nie tylko na efektywność kształcenia, ale też na atmosferę w klasie szkolnej. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w grupie 529 nauczycieli ze szkół podstawowych z województwa podkarpackiego. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankiety. Wyniki badań wykazały, że problemy z dyscypliną w klasie są zjawiskiem powszechnym. Badani nauczyciele deklarują, że radzą sobie z nimi dobrze, przy użyciu różnorodnych metod i przy wsparciu innych nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Poruszono też problem metod dyscyplinowania uczniów oraz przyczyn problemów z dyscypliną, identyfikowanych przez nauczycieli.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-30

Jak cytować

Dusza, B. (2022). Dyscyplina w klasie w codzienności szkolnej nauczycieli. Raport z badań. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 11, 105–115. https://doi.org/10.15584/kpe.2022.11.5

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki