Dezinformacja w mediach społecznościowych - przykłady i formy przeciwdziałania
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2025.2.9Słowa kluczowe:
dezinformacja, media społecznościowe, przeciwdziałanieAbstrakt
Dezinformacja w mediach społecznościowych stanowi jedno z kluczowych wyzwań współczesnego świata. W dobie powszechnego dostępu do internetu fałszywe informacje mogą rozprzestrzeniać się w błyskawicznym tempie docierając do milionów użytkowników i kształtując ich postrzeganie rzeczywistości. Bez wątpienia skuteczna walka z dezinformacją wymaga współpracy instytucji państwowych, firm technologicznych i użytkowników mediów społecznościowych. Kluczową rolę odgrywają regulacje prawne oraz edukacja medialna społeczeństwa. Równie istotne jest promowanie narzędzi do weryfikacji informacji oraz zwiększanie świadomości użytkowników mediów społecznościowych na temat technik manipulacji i mechanizmów jej szerzenia. Celem artykułu jest ukazanie definicji, przykładów oraz sposobów walki z dezinformacją w mediach społecznościowych. Wykorzystano metodę analizy piśmiennictwa obejmującą przegląd dostępnych źródeł naukowych oraz przykładów z platform społecznościowych.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Polityka i Społeczeństwo

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.