Instrumentalne wykorzystywanie sondaży w dyskursach medialnych i politycznych

Autor

  • Aldona Guzik Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Radosław Marzęcki Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2015.2.4

Słowa kluczowe:

surveys, public opinion, political discourse, media, persuasion

Abstrakt

Today the mass media plays a more and more important role as a source of infor-mation about different aspects of social life. Thus, it has become the main source of political knowledge as well. The more information citizens obtain from mass media, the bigger power the media has over its audience. Therefore, various players – journalists, publicists and politicians (using this feature of contemporary media) want to influence the state of social consciousness. One of the methods of such influence is the instrumen-tal use of survey results in political and media discourses. In their article the authors describe different examples of these argumentations.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-21

Jak cytować

Guzik, A., & Marzęcki, R. (2021). Instrumentalne wykorzystywanie sondaży w dyskursach medialnych i politycznych. Polityka I Społeczeństwo, 13(2), 58–74. https://doi.org/10.15584/polispol.2015.2.4

Numer

Dział

Artykuły