Wpływ charakteru muzyki instrumentalnej w reklamie audiowizualnej na postrzeganie cech promowanych aktorów politycznych

Autor

  • Łukasz Kubisz-Muła Akademia Techniczno-Humanistyczna

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2021.3.4

Słowa kluczowe:

reklama polityczna, reklama audiowizualna, muzyka, wizerunek

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki badania laboratoryjnego, którego celem było sprawdzenie, jak charakter muzyki instrumentalnej w audiowizualnej reklamie politycznej warunkuje postrzeganie cech reklamowanych polityków. Trzem grupom badanym prezentowano polskie reklamy polityczne z różnymi podkładami muzycznymi. W badaniu wykorzystano muzykę: a) majestatyczną, b) sentymentalną o konotacjach patriotycznych, c) sentymentalną bez konotacji patriotycznych oraz d) energiczną. Zrealizowane badania ujawniły, że za pomocą tła muzycznego można warunkować wyobrażenia odbiorców reklamy na temat niektórych cech promowanych polityków.

Pobrania

Opublikowane

2021-11-07

Jak cytować

Kubisz-Muła, Łukasz. (2021). Wpływ charakteru muzyki instrumentalnej w reklamie audiowizualnej na postrzeganie cech promowanych aktorów politycznych. Polityka I Społeczeństwo, 19(3), 50–67. https://doi.org/10.15584/polispol.2021.3.4

Numer

Dział

Artykuły