Wizerunek prasowy i internetowy instytucji kościelnej a linia redakcyjna – casus Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2018.3.5Słowa kluczowe:
image, press, opinion-forming weeklies, foundationAbstrakt
The author has analyzed the image of the “Work of the New Millennium” Foundation in nationwide weekly magazines “Gość Niedzielny”, “Newsweek Polska”, “W Sieci” and on the websites http://gosc.pl, http://www.newsweek.pl and https://www.wsieciprawdy.pl. An attempt was made to determine to what extent the editorial line of the above-mentioned press titles and websites affects the presentation of ecclesiastical institutions. The analysis covered paper editions and websites of Polish opinion-forming weeklies, which are among the most influential and, at the same time, representing a different profile: Catholic and secular (left liberal and right-wing). The author used the method of press content analysis. Press studies confirmed the catholic profile of the “Gość Niedzielny”, while in the case of secular press titles, there was no reference to the topic of the foundation, which prompted the author to try to explain such a research result based on media studies.Pobrania
Opublikowane
2020-10-22
Jak cytować
Leśniczak, R. (2020). Wizerunek prasowy i internetowy instytucji kościelnej a linia redakcyjna – casus Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Polityka I Społeczeństwo, 16(3), 67–81. https://doi.org/10.15584/polispol.2018.3.5
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.