Pojęcie linii redakcyjnej oraz poszukiwanie jej obrazu w polskiej opinii publicznej i czasopiśmie branżowym w 2017 roku

Autor

  • Wojciech Furman Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2018.3.6

Słowa kluczowe:

Editorial line, journalistic social roles, public opinion, branch magazine

Abstrakt

The press law requires the journalist to follow the editorial line. However, attempts to find a clearly formulated editorial line, sought after on the websites of press titles, did not provide unequivocal results. Public opinion polls were only indirectly related to the editorial line. Therefore, the statements of journalists remained to be examined. They have been referred to four normative journalistic social roles. Most often, the role of the reporter and advocate was mentioned, and the role of a debater or moderator of the discussion was the least frequently stated.

Pobrania

Opublikowane

2020-10-22

Jak cytować

Furman, W. (2020). Pojęcie linii redakcyjnej oraz poszukiwanie jej obrazu w polskiej opinii publicznej i czasopiśmie branżowym w 2017 roku. Polityka I Społeczeństwo, 16(3), 82–94. https://doi.org/10.15584/polispol.2018.3.6

Numer

Dział

Artykuły

Inne teksty tego samego autora