Kompetencje reportera na rynku pracy na podstawie analizy materiałów projektu Szkoły Społecznej Uważności
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2019.4.5Słowa kluczowe:
reportage, reporter’s competences, media educationAbstrakt
The aim of this article is to bring the idea of The School of Social Mindfulness closer to the scope determined by the title question. Using a qualitative analysis of the reporters’ auto-thematic statements, one can enunciate a repertoire of basic skills self-defined by professionals. The material corpus is composed of the statements collected in the volumes “Reporterzy bez fikcji” (Wojcińska 2011) and “Autoportret reportera” (Kapuściński 2003), as well as interviews given by Katarzyna Michalak, the co-creator of the workshops. The reflection on the condition of the Polish reportage and on the place of the genre in the era of the appreciation of sensationalist and entertainment-focused messages is born on the basis of the research.Pobrania
Opublikowane
2020-10-22
Jak cytować
Pawlak-Hejno, E. (2020). Kompetencje reportera na rynku pracy na podstawie analizy materiałów projektu Szkoły Społecznej Uważności. Polityka I Społeczeństwo, 17(4), 68–86. https://doi.org/10.15584/polispol.2019.4.5
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.