Prawo do „bycia sobą” w mediach społecznościowych
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.9Słowa kluczowe:
media społecznościowe, interent, retusz, zdjęcie, realizmAbstrakt
Artykuł stanowi próbę analizy zjawiska jakim jest retusz zdjęć i filmów w internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych oraz rodzącej się mody na pokazywanie swojego wizerunku w sposób prawdziwy, bez używania filtrów i wystudiowanych poz. Po części teoretycznej zostały zaprezentowane badania własne autorki pokazujące opinie respondentów na temat omawianego zagadnienia. Problem nagminnego używania filtrów zmieniających rysy twarzy oraz przesłodzonego pokazywania swojego życia przez influencerów jest niezwykle istotny z punktu widzenia kondycji psychicznej ludzi młodych oglądających tego typu obrazki.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Polityka i Społeczeństwo
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.