Prawo do „bycia sobą” w mediach społecznościowych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.9

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, interent, retusz, zdjęcie, realizm

Abstrakt

Artykuł stanowi próbę analizy zjawiska jakim jest retusz zdjęć i filmów w internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych oraz rodzącej się mody na pokazywanie swojego wizerunku w sposób prawdziwy, bez używania filtrów i wystudiowanych poz. Po części teoretycznej zostały zaprezentowane badania własne autorki pokazujące opinie respondentów na temat omawianego zagadnienia. Problem nagminnego używania filtrów zmieniających rysy twarzy oraz przesłodzonego pokazywania swojego życia przez influencerów jest niezwykle istotny z punktu widzenia kondycji psychicznej ludzi młodych oglądających tego typu obrazki.  

Pobrania

Opublikowane

2023-12-28

Jak cytować

Garwol, K. (2023). Prawo do „bycia sobą” w mediach społecznościowych. Polityka I Społeczeństwo, 21(4), 132–145. https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.9

Numer

Dział

Artykuły