Wizerunki polskich polityków na Facebooku i Twitterze na przykładzie strategii komunikowania Andrzeja Dudy i Donalda Tuska

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.2

Keywords:

self-presentation, Facebook, Twitter, communication strategies, image

Abstract

Głównym celem kształtowania określonego wizerunku politycznego jest najczęściej pragmatyzm polityczny koncentrujący się na uzyskaniu poparcia społecznego i wyborczego. Media społecznościowe ze względu na swą specyfikę są doskonałą przestrzenią umożliwiającą politykom autoprezentację. Celem badań jest próba skonstruowania propozycji typów wizerunków politycznych kreowanych w mediach społecznościowych w oparciu o analizę strategii komunikowania (w tym wykorzystanych narzędzi i technik perswazji) dwóch wybranych czołowych polskich polityków: Andrzeja Dudy i Donalda Tuska. Szczególna uwaga zwrócona jest na sposoby autoprezentacji, w tym rolę retoryki wizualnej w przekazach rozpowszechnianych przez wymienionych polityków na ich oficjalnych kontach na Facebooku i Twitterze.

Downloads

Published

2024-03-05

How to Cite

Adamik-Szysiak, M. (2024). Wizerunki polskich polityków na Facebooku i Twitterze na przykładzie strategii komunikowania Andrzeja Dudy i Donalda Tuska. Studies in Politics and Society, 21(4), 20–40. https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.2

Issue

Section

Articles