Wizerunki polskich polityków na Facebooku i Twitterze na przykładzie strategii komunikowania Andrzeja Dudy i Donalda Tuska
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.2Keywords:
self-presentation, Facebook, Twitter, communication strategies, imageAbstract
Głównym celem kształtowania określonego wizerunku politycznego jest najczęściej pragmatyzm polityczny koncentrujący się na uzyskaniu poparcia społecznego i wyborczego. Media społecznościowe ze względu na swą specyfikę są doskonałą przestrzenią umożliwiającą politykom autoprezentację. Celem badań jest próba skonstruowania propozycji typów wizerunków politycznych kreowanych w mediach społecznościowych w oparciu o analizę strategii komunikowania (w tym wykorzystanych narzędzi i technik perswazji) dwóch wybranych czołowych polskich polityków: Andrzeja Dudy i Donalda Tuska. Szczególna uwaga zwrócona jest na sposoby autoprezentacji, w tym rolę retoryki wizualnej w przekazach rozpowszechnianych przez wymienionych polityków na ich oficjalnych kontach na Facebooku i Twitterze.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Polityka i Społeczeństwo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.