Demokracja bezpośrednia, federalizm i neutralność jako wybrane uwarunkowania systemowe kształcenia politycznego w Szwajcarii
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2019.2.3Słowa kluczowe:
civic society, Switzerland, civic educationAbstrakt
The article presents selected political determinants such as neutrality or federalism of political education in Switzerland, specifically taking into consideration their role in building democracy as well as identity and the development of civic competences. This paper also outlines the terminological problems in civic education from the Polish and German language perspective and the institutional and legal determinants used in political education. The conclusions drawn from the analysis can be useful in social studies or in the implementation of innovative system solutions in civic education.Pobrania
Opublikowane
2020-10-22
Jak cytować
Depczyńska, P. (2020). Demokracja bezpośrednia, federalizm i neutralność jako wybrane uwarunkowania systemowe kształcenia politycznego w Szwajcarii. Polityka I Społeczeństwo, 17(2), 34–49. https://doi.org/10.15584/polispol.2019.2.3
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.